PyGame - догађаји¶
Питање 1.*¶
Означи које од наредби је потребно у PyGame програму навести да би током његовог извршавања догађај био исправно регистрован.
- import pygame
- Тачно
- pygame.display.update()
- Нетачно
- pygame.display.set_mode()
- Тачно
- prozor.fill()
- Нетачно
- pygame.init()
- Тачно
Q-459: Изабери тачан одговор:
Питање 2.¶
Догађај затварања прозора је у PyGame библиотеци означен са:
- pygame.QUIT
- Тачно
- pygame.EXIT
- Нетачно
- pygame.CLOSE
- Нетачно
Q-460: Изабери тачан одговор:
Питање 3.*¶
Означи тачна тврђења.
- Позивом функције pygame.event.wait() се зауставља рад програма на 1 секунду.
- Нетачно
- Функција pygame.event.wait() враћа информацију о томе који се догађај десио.
- Тачно
- Уколико се до позива функције pygame.event.wait() десило више догађаја који нису обрађени функција ће вратити информацију о последњем.
- Нетачно
- Уколико у тренутку позива pygame.event.wait() нема необрађених догађаја функција даје поруку о грешци.
- Нетачно
- Уколико у тренутку позива pygame.event.wait() нема необрађених догађаја рад програма се зауставља до првог наредног догађаја.
- Тачно
Q-461: Изабери тачан одговор:
Питање 4.**¶
Који од програма ће при покретању радити све док корисник не затвори прозор?
import pygame as pg pg.init() prozor = pg.display.set_mode((300, 300)) prozor.fill(pg.Color("white")) pg.draw.rect(prozor, pg.Color("red"), (50, 50, 200, 100)) pg.display.update() pg.quit()
import pygame as pg pg.init() prozor = pg.display.set_mode((300, 300)) prozor.fill(pg.Color("white")) pg.draw.rect(prozor, pg.Color("red"), (50, 50, 200, 100)) pg.display.update() while pg.event.wait().type == pg.QUIT: pass pg.quit()
import pygame as pg pg.init() prozor = pg.display.set_mode((300, 300)) prozor.fill(pg.Color("white")) pg.draw.rect(prozor, pg.Color("red"), (50, 50, 200, 100)) pg.display.update() if pg.event.wait().type != pg.QUIT: pass
import pygame as pg pg.init() prozor = pg.display.set_mode((300, 300)) prozor.fill(pg.Color("white")) pg.draw.rect(prozor, pg.Color("red"), (50, 50, 200, 100)) pg.display.update() while pg.event.wait().type != pg.QUIT: pass pg.quit()
- 1
- Нетачно
- 2
- Нетачно
- 3
- Нетачно
- 4
- Тачно
Q-462: Изабери тачан одговор:
Питање 5.*¶
Нека је дат следећи програм.
import pygame as pg pg.init() prozor = pg.display.set_mode((300, 300)) prozor.fill(pg.Color("white")) kraj = False while not(kraj): dogadjaj = pg.event.wait() if dogadjaj.type == pg.QUIT: kraj = True elif dogadjaj.type == pg.KEYDOWN: pg.draw.rect(prozor, pg.Color("yellow"), (50, 50, 200, 100)) pg.display.update() pg.quit()
Означи тачна тврђења.
- Уколико корисник притисне тастер са стрелицом на доле биће приказан жути правоугаоник.
- Нетачно
- Уколико корисник притисне било који тастер биће приказан жути правоугаоник.
- Тачно
- Покушај затварања прозора ће бити неуспешан, тј. прозор неће бити затворен, уколико претходно корисник није покренуо догађај pg.KEYDOWN.
- Нетачно
- Затварање прозора је могуће и пре појаве/обраде догађаја pg.KEYDOWN.
- Тачно
Q-463: Изабери тачан одговор:
Питање 6.*¶
Које догађаје ствара клик тастером?
- pygame.CLICKED
- Нетачно
- pygame.KEYDOWN
- Нетачно
- pygame.KEYPRESSED
- Тачно
- pygame.KEYUP
- Тачно
Q-464: Изабери тачан одговор:
Питање 7.**¶
Ако је реакција на догађаје дефинисана наредним кодом, шта је потребно да корисник уради да би плави круг био видљив?
while not(kraj): dogadjaj = pygame.event.wait() if dogadjaj.type == pygame.QUIT: kraj = True elif dogadjaj.type == pygame.KEYDOWN: pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("blue"), (200, 200), 100) pygame.display.update() elif dogadjaj.type == pygame.KEYUP: pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("red"), (200, 200), 100) pygame.display.update()
- Плави круг ће постати и остати видљив након првог клика било ког тастера.
- Нетачно
- Плави круг не може бити видљив, јер одмах по исцртавању бива прецртан црвеним кругом.
- Нетачно
- Плави круг ће бити видљив онолико дуго колико је тастер притиснут.
- Тачно
Q-465: Изабери тачан одговор:
Питање 8.**¶
Какво је понашање програма задато следећим кодом?
while not(kraj): dogadjaj = pygame.event.wait() if dogadjaj.type == pygame.QUIT: kraj = True elif dogadjaj.type == pygame.KEYDOWN: pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("blue"), (200, 200), 100) pygame.display.update() pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("red"), (200, 200), 100) pygame.display.update()
- Плави круг ће постати и остати видљив након првог клика било ког тастера.
- Нетачно
- Плави круг не може бити видљив, јер одмах по исцртавању бива прецртан црвеним кругом.
- Тачно
- Плави круг ће бити видљив онолико дуго колико је тастер притиснут.
- Нетачно
Q-466: Изабери тачан одговор:
Питање 9.**¶
Какво је понашање програма задато следећим кодом?
while not(kraj): dogadjaj = pygame.event.wait() if dogadjaj.type == pygame.QUIT: kraj = True elif dogadjaj.type == pygame.KEYDOWN: pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("blue"), (200, 200), 100) pygame.display.update() pygame.draw.circle(prozor, pygame.Color("red"), (200, 200), 100) pygame.display.update()
- Плави круг ће постати и остати видљив након првог клика било ког тастера.
- Нетачно
- Плави круг не може бити видљив, јер одмах по исцртавању бива прецртан црвеним кругом.
- Тачно
- Плави круг ће бити видљив онолико дуго колико је тастер притиснут.
- Нетачно
Q-467: Изабери тачан одговор:
Питање 10.*¶
Којим од понуђених линија кода се врши провера да ли је притиснут тастер слова A?
if (dogadjaj.type == pygame.KEYDOWN) and (dogadjaj.key == pygame.K_a):
if (dogadjaj.type == pygame.KEYDOWN) or (dogadjaj.key == pygame.K_a):
if (dogadjaj.type == pygame.K_a):
- 1
- Нетачно
- 2
- Нетачно
- 3
- Нетачно
Q-468: Изабери тачан одговор: